U kuhinji i oko nje

U kuhinji i oko nje

недеља, 8. новембар 2015.

KARAMELISIMA

Torta koja me je osvojila na prvi zalogaj! Probala sam je na poslu, i oduševila se ukusom... Ne volim torte sa pudingom u filu, ali, naravno da ponekad pravim izuzetak, kao sada... Torta je savršena, kremasta, i nikad ne bih pogodila da je jedan fil baš sa pudingom... 

Ona ima dve fine kore s orasima, i dva karamel fila! 



Kore (peku se dve ovakve):

- 7 belanaca
- 7 kašika šećera
- 1 žumance
- 100 gr mlevenih oraha
- 1 kašika brašna

Prvi karamel fil:

- 12 žumanaca
- 20 kašika šećera
- 200 gr Milka čokolade s ukusom karamela 
- 150 gr putera 
- 100 gr margarina 

Drugi karamel fil:

- 200 gr šećera
- 5,5 dl mleka
- 2 pudinga sa ukusom karamela 
- 2 dl mleka
- 200 gr putera

Postupak: 

Kore se veličine 22 x 30 cm, ja sam ih pekla na papiru na kom sam nacrtala pravougaonik tih dimenzija. Mutila sam ih odvojeno, a pekla istovremeno, jer imam rernu sa ventilatorom, otprilike 25 do 30 minuta na 170 stepeni.
Za koru je neophodno umutiti mikserom belanca u čvrst šam, posetpeno dodavajući šećer. Kad je sneg dovoljno čvrst, dodati žumance i orahe pomešane sa kašikom brašna.
Na isti na,in umutiti i drugu koru, i ispeći ih, kao što sam opisala.




Prvi karamel fil:

Ovaj fil se kuva na pari, a najlakše je skuvati ga u loncu za mleko, sa duplim dnom. Žumanca i šećer se kuvaju na pari, uz stalno mešanje. Kad lonac počne da pišti, meriti vreme, za 6-8 minuta trebalo bi da se zgusnuo i da je kuvan. Skloniti sa ringle, i u fil ubaciti izlomljenu čokoladu. Mešati dok se ne rastopi, i ostaviti na hlađenje.
Ohlađen fil izmešati sa umućenim puterom i margarinom.
Na slici je u crvenoj posudi.

Drugi karamel fil:

200 gr šećera staviti u suvu šerpu, da se karamelizuje. Ne treba mešati, dovoljno je samo povremeno okrenuti šerpu u krug, da se karamel sam izmeša. Kad je karamel postao crvenkast (paziti da ne izgori), dodati 5,5 dl mleka i ostaviti da provri. Za to vreme 2 pudinga s ukusom karamela izmešati sa 2 dl mleka. Kad mleko u šerpi provri, dodati razmućen puding i skuvati ga. 
Kad se ovaj fil skuva, i ohladi, izmešati ga sa umućenim puterom.
Na slici je u plavoj posudi.




Filovanje torte: 

Na tacnu staviti jednu koru, premazati je polovinom prvog fila, a zatim i polovinom drugog fila. Sve ponoviti još jednom, kora, prvi fil, pa drugi fil. Ostaviti tortu na hlađenje, a pred suženje, najbolje sutradan umutiti 3 dl slatke pavlake, i ukrasiti tortu. 
Ja sam je još posula čokoladnim trouglićima.








5 коментара:

  1. Одговори
    1. To je zato što volim da ih jedem, a isto toliko uživam u pravljenju!
      Hvalaaa!

      Избриши
    2. Definitivno mi je miljenica! ♥ Nije prejaka, fino je kremasta, sa dobrom ravnotežom između kora i fila! Ne postoji dovoljno visoka ocena za ovu tortu, samo tebi titula velemajstora i kraljice torti!

      Избриши